Social-Media-Bedrijven-Campagnecompany

Waarom is social media interessant voor bedrijven?

Social media is ongekend populair, voor particulieren, maar ook zeker voor bedrijven. Maakt jouw bedrijf al gebruik van social media zoals Facebook of Twitter? Zo niet, dan raden we jou aan om zeker gebruik te gaan maken van social media. 

Als bedrijf zijnde hoef je geen uren per dag bezig te zijn met social media. Maar het kan wel net het verschil maken. In dit artikel lees je redenen om als bedrijf gebruik te maken van social media en welke social media kanalen mogelijk interessant zijn voor jouw bedrijf.

Uitstekend marketinginstrument

Social media kanalen bieden bedrijven enorm veel platform om met hun doelgroep in contact te komen. Dat is een van de redenen waarom het als een krachtig marketinginstrument gebruikt kan worden. 

Als bedrijf is het goed om te kijken welk social media kanaal het beste bij jouw doelgroep past. Om je doelgroep te bereiken is het bepalen dat je een strategie opstelt, omdat elk kanaal weer anders wordt gebruikt en een eigen publiek heeft. Kijk dus van welke social media kanalen je doelgroep gebruik maakt en speel hierop in.

Grote toegevoegde waarde voor SEO

Social media signalen hebben een grote invloed op de ranking van websites in Google. Om de waarde van een website te bepalen kijkt Google naar links van andere websites die naar jouw website linken, ook wel backlinks genoemd. 

Als jouw bedrijf actief is op social media dan kunnen de social media signalen ervoor zorgen dat de website beter gaat scoren in Google.

De concurrentie loopt voor

De kans is groot dat concurrerende bedrijven in jouw branche wel gebruikmaken van social media en dat betekent dat zij op dit gebied voorlopen.

Als de concurrenten wel actief zijn op diverse social media kanalen dan wil dit niet altijd zeggen dat ze dit op de juiste manier doen. Veel bedrijven hebben geen idee hoe ze een degelijke social media campagne kunnen opzetten en/of toepassen.

Social media kan ook voor jouw bedrijf een waardevolle toevoeging zijn. Het kan zorgen voor klantenbinding, naamsbekendheid en betere posities in Google.

Facebook

Facebook is een social media netwerk dat vooral inzet op nieuws en entertainment. Het is een ideaal platform voor B2C-marketing. Bedrijven kunnen hun aanwezigheid op Facebook uitbouwen met een Facebook bedrijfspagina. Ook kan je met Facebook een fanbase opbouwen, aankondigen doen en verslagen plaatsen.

Twitter

Twitter is een heel snel social netwerk waar je rechtstreeks kunt communiceren met je klanten. Ideaal voor customer service. Twitter is vooral populair bij bedrijven in de media, e-commerce, marketing, financiële en IT sector. Ook kan je met Twitter contact maken met klanten, feedback krijgen, vergroten van je zichtbaarheid en merkbekendheid en informatie delen.