Snapchat was een van de laatste social media platformen waarvoor advertenties beschikbaar werden. Snapchat is de laatste enorm gegroeid. Vandaag de dag heeft Snapchat meer dan 203 miljoen dagelijkse gebruikers en 250 miljoen gedeelde snaps per dag. Kortom Snapchat is een goede plek om veel mensen te kunnen bereiken, zeker voor adverteerders. Hoe kan Snapchat bedrijven helpen met marketing?
Targeting
Snapchat doet erg veel om bedrijven te helpen met het targetten van hun doelgroep. Het is binnen de marketing namelijk belangrijk dat je reclame aankomt bij de juiste doelgroep. Om dit zo goed mogelijk mogelijk te maken heeft Snapchat een functie die mensen target die ooit een soortgelijke advertentie af hebben gekeken. Deze mensen hebben hoogstwaarschijnlijk meer interesse in die soort advertenties en zijn dus interessant voor bedrijven. Vervolgens kan Snapchat bepalen welke andere gebruikers op deze gebruiker lijken. Iedereen die binnen dat profiel valt zal de reclame ook te zien krijgen. Veel van deze mensen vinden dit waarschijnlijk ook een relevante reclame. Targeting is dus een hele handige tool voor bedrijven die beschikbaar wordt gesteld door Snapchat.
Snap Ads
Snapchat is altijd een platform geweest waar video’s maximaal 10 seconden konden duren en dan weg waren. Tegenwoordig heeft Snapchat dit verhoogt naar 3 minuten. Dit is aantrekkelijk voor adverteerders omdat je in een advertentie van 3 minuten veel beter je bedrijf kan promoten. Snapchat heeft als gevolg op deze functie ook de mogelijkheid geboden om klanten te vinden die vaker geneigd zijn langere video’s te kijken op snapchat. Deze mensen zijn minder snel geneigd om de video meteen weg te klikken.
AR-lenses
Tot slot de AR-lenses die snapchat biedt houden de klanten vast. Deze lenzen maken het mogelijk om in een alternatieve wereld dingen te zien. Denk aan dingen als filters en bitmoji’s. Dit soort innovatieve functies bieden een hele nieuwe soort advertenties de kans om ontwikkeld te worden.