Of je nou een goed werkend bedrijf hebt of net bent gestart met je onderneming, deze vijf tips helpen je om meer resultaat uit jouw online marketing te halen. Er zijn natuurlijk nog veel meer tips om meer uit jouw online marketing activiteiten te halen, maar laten we beginnen met de basis. Onderstaand vind je vijf tips voor een vliegende start met online marketing.
Actiegerichte website
Een website moet uitnodigen om tot actie over te gaan. Bezoekers stellen zich bewust een aantal vragen wanneer ze je website bezoeken. Denk hierbij aan de volgende vragen:
- Wat is dit hier?
- Wat kan ik hier?
- Waarom moet ik hier zijn?
- Welke actie moet ik ondernemen?
Beantwoord je deze vragen niet binnen enkele seconden, dan is de kans groot dat ze je website snel weer verlaten. Laat zien waarom ze voor jou moeten kiezen en welke actie je wilt dat jouw website bezoekers moeten ondernemen.
Meet je website door
Wanneer je niet weet wat je website oplevert maak je keuzes op basis van gevoel. Door te meten hoeveel bezoekers op je website komen, welke pagina’s de bekijken, maar ook welke acties ze op je website ondernemen en welke campagnes wel en niet succesvol zijn, maak je onderbouwde keuzes. Ingevulde contactformulieren, inschrijvingen voor de nieuwsbrief, maar ook het aantal gepleegde telefoontjes via de website geven inzicht in de opbrengsten van jouw inspanningen en helpen je beter je keuzes te maken.
Focus op je gebruikers
Er wordt veel gepraat over wat goed is voor Google, maar uiteindelijk is jouw gebruiker degene waaraan je geld verdient. Maak je website sneller, zorg voor eenvoudige navigatie en beantwoord online vragen van gebruikers. Zoekmachines zullen dit ook waarderen, waardoor je twee vliegen in één klap slaat.
Durf te investeren
Het is vrijwel onmogelijk geworden om zonder inspanning en investering nog succesvol te zijn. Durf te investeren, maak tijd vrij om met online marketing aan de slag te gaan en stel een budget beschikbaar om te adverteren. Online marketing is geen magie, dus geen het de tijd om het resultaat ervan te merken. Degene die niet durven te investeren zullen niet succesvol worden.
5. Besteed het uit
Online marketing is complex, vergt specifieke kennis en kost vooral veel tijd. Omdat de veranderingen elkaar snel opvolgen is het tevens een uitdaging om bij te blijven. Ons advies is: blijf bij je vakgebied en schakel voor online marketing professionals in zodat je zeker weet dat je online beter zoekbaar bent!